2015-03-12

Airija. Kelionė į Dubliną

Sveiki!

Trumpai - kelionė nuostabi! Mūsų planas buvo įvykdytas beveik 100%, didžioji dauguma tikrai. Priežasčių vienam plano punktui neįvykti buvo, bet apie tai šiek tiek vėliau. :)

Vilnius - Kaunas

Kadangi mūsų skrydis buvo iš Kauno, tai iki jo reikėjo kažkaip nusigauti. Iš kelių variantų: autobusas, traukinys, pakeleivingas automobilis, pasirinkome Lietuvos geležinkelius. Ir tikrai ne be priežasties. Nuo 2015 m. vasario 26 d. Lietuvos geležinkeliai pradėjo pardavinėti traukinių bilietus internetu. Kad paskatintų naujos paslaugos naudojimą, Lietuvos geležinkeliai visiems bilietams perkamiems internetu suteikė 50% nuolaidą. Ji galiojo iki kovo 11 d. vykusioms kelionėms. Kadangi mūsų kelionė iš Vilniaus į Kauną vyko kovo 6 d., tai gavome 50% nuolaidą, arba du bilietus už vieno kainą. Tuo pačiu nusipirkome ir atgalinius bilietus. Atgal vykome kovo 12 d., todėl didžiosios nuolaidos negavome, bet, pagal jų rinkodarą mums pritaikė 15% nuolaidą atgaliniam bilietui ir papildoma 5% nuolaidą pirkimui internetu (iš viso 20% nuolaida). Išbandysim naująją sistemą. Beje, interneto svetainė bilietų įsigijimui nebuvo tobula. Prie bilietų istorijos rodė bilietų įsigijimo datą, o ne kelionės datą, kaip buvo įvardinta. :) Visur laikai buvo vidurnaktis (00:00), o ne tikslus kelionės laikas. Dar radau kelias klaidas, kurias, kaip ir priklauso informatikui, nusiunčiau Lietuvos geležinkeliams, kad ištaisytų. ;)
Elektroninis Lietuvos geležinkelių bilietas PDF formatu (neoptimaliai išnaudota vieta, vienas bilietas ant A4 lapo, reiktų jiems pasimokyti iš www.forumcinemas.lt kaip 6 bilietus sutalpinti į vieną A4 lapą)
Prieš kelionę nusprendėm pavalgyti Vilniuje, nes Kauno planas buvo tikslus: iš traukinio į vietinio susisiekimo autobusą, iš autobuso iš karto registracija skrydžiui. Ir artimiausias maistas turėjo būti apie 2 val. nakties Lietuvos laiku. Susirinkome, pasisotinome ir nulėkėme į Vilniaus traukinių stotį. 

Traukinio bilietą jau turėjom, ir jis buvo telefone - buvo parašyta, kad užtenka prietaiso, kuris geba parodyti QR kodą iš PDF failo nuskaitymui (pirmam kartui turėjau bilietą ir atspausdintą, na, dėl viso pikto). Atsisėdom į traukinį ir laukėm to lemtingo momento, kai patikrins mūsų bilietus. Priėjo konduktorius, parodėm bilieto QR kodą telefono ekrane, jis pasiėmė aparatą, nuskaitė bilietą ir atspausdino Bilieto patikros kvitą. Keista iš tikrųjų buvo jį gauti, nes pagal mano supratimą elektroniniai bilietai turėtų panaikinti popieriaus naudojimą, bet po kvitą (nors jis ir nedidelis) gavome. Gal taip reikia jei būtų pakartotinai tikrinami bilietai, bet gi patikrinimo faktą turėtų fiksuoti sistema, o ne popierėlis. :) O ir šiaip, patikrinimo procesas užtrunka gerokai ilgiau (ypač dėl kvito spausdinimo) nei patikrinimas Geležinkelių kasoje pirktų bilietų. :) Reiktų jiems pasisemti patirties iš Vilniaus viešojo transporto keleivių kontrolės. Jie sugeba per kelias minutes patikrinti pilnutėlį autobusą. :) Na, bet tikėkimės su laiku susitvarkys ir Lietuvos geležinkeliai. ;)
Taip atrodo bilieto patikros kvitas, nedidelis
Po 1,5 val. dviaukščiu traukiniu pasiekėme Kauną. Autobusas Nr. 29 važiuoja į Kauno oro uostą nuo pat Kauno geležinkelio stoties, todėl nieko nelaukę ėjome link autobuso stotelės. Ten palaukę 10 minučių įšokom pro priekines duris (Kaune įlipimas tik pro priekį) į autobusą, šiaip ne taip pasižymėjom Kauno miesto viešojo transporto kortelę dviem asmenims (nėra labai lengva, bet bent jau tokia galimybė yra, Vilniuje tokios nėra) ir po 45 minučių pasiekėm Kauno oro uostą Karmėlavoje.

Paskutinį kartą iš Kauno skridau 2008 m. kai šešiese skridom į Valensiją lankyti grupiokų. Tai buvo prieš 7 metus. Kauno oro uostas atrodė visiškai visiškai kitaip. Jis dabar atsinaujinęs, nemažai ES lėšų pasisavinęs. :) Nedidelis ir jaukus. Keleivių išvykimo salė antrame aukšte, ten yra kavinukių, Duty Free parduotuvių. Keleivių patikra neužtruko labai ilgai, standartiškai patikrino bagažą, išimti reikėjo kompiuterį (planšetinį), skysčius atskirai. Standartiškai, kaip ir visada. :) Pakeleivei reikėjo ir batus nusiauti. Nieko neįprasto. Skridome tik su rankiniu bagažu, tai viskas (rūbai, maistas, lauktuvės) buvo sudėtos į vieną kuprinę ir mini lagaminą, turėjom dar maišelį, nes Ryanair leidžia be standartinio didžiulio bagažo turėti ir nedidelį maišelį. Po to buvo patikrintos mūsų tapatybės kortelės (nes skridome į ne Šengeno zonoje esančia šalį - Airiją) ir patekome į vidų.

Rynair pasikeitimai

Paskutinį kartą su Ryanair skridau 2013 m. kovą, ir palyginus su šiuo skrydžiu įvyko labai labai daug pasikeitimų. Ir gerų. :) 

Pirmas didelis pasikeitimas - Ryanair paskirsto vietas dar prieš skrydį! Tiesa, registracijos skrydžiui internetu laikas sutrumpėjo nuo mėnesio iki vienos savaitės, bet dabar registruojantis internetu yra paskiriamos vietos automatiškai (ir šalia!). Galima iš anksto užsisakyti vietas, kur daugiau vietos kojoms, bet tai kainuoja. Taigi likus savaitei iki grįžimo (nes reikia 7 dienų iki skrydžio, kad leistų registruotis internetu), užsisakėme vietas ir atsispausdinome bilietus (vargu, ar įmanoma būtų su nespausdintu patekti į lėktuvą, gal kas bandėt?). Ir galėjome ramiai sėdėti laukimo salėje ir nesigrūsti eilėje prie įlaipinimo vartų, kad gautume vietas šalia.

Antra - rankinis bagažas. Nuo kažkada į vidų leidžiama pasiimti net du bagažo vienetus. Kaip jau ir rašiau anksčiau, didelį (55x40x20 cm)  ir mažą (20x20x35 cm). Nors ir yra aprašytas svorio ribojimas 10 kg, bet niekas bagažo nesvėrė, net ir išmatavimų netikrino. Gal čia jų tokia nauja politika? Leisti žmonėms nebijoti jų? :) Pamenu kai skridom iš Londono, tai vienai moteriškei liepė susikišti nedidelį rankinuką (kuriame tik pinigai ir pasas telpa) į lagaminą, kad būtų vienas bagažo vienetas ir neleido įeiti kol ji to nepadarė. Gal dar ir liepė jai susimokėti, bet tai buvo visiškai absurdiška. :) Dabar net nemačiau, kad kieno nors svorį būtų tikrinę. Tokio bagažo tikrinimo ir leidimo yra minusų. Jei tai ne kuprinė o lagaminas, tai jį ima į vidų, į bagažo skyrių, nes visi rankinio bagažo vienetai netelpa į lėktuvą. Prieš einant pro įlaipinimo vartus ant bagažo užklijuoja panašų į registruoto bagažo lipduką, bet be barkodo, tik nurodytas skrydžio numeris ir eilės numeris (sequence number), kurį turi visi bilietai. Prieš lipant į lėktuvą, lagaminą atiduodi oro uosto darbuotojams, kurie vėliau lagaminą įdeda į bagažo skyrių. Kaip jį atsiimti? Jį mes atsiėmėme Dubline kaip atsiimamas registruotas bagažas. Neįsivaizduoju kas būtų, jei bagažas netyčia imtų ir dingtų... :) 
Ryanair laipinimas (dešinėje matosi bagažo atidavimas darbuotojams)
Rankinio bagažo lipdukas, Ryanair naujovė, jį deda į bagažo skyrių
Ant bilietų buvo nurodyta, per kurias duris reikia įlipti į lėktuvą, kad būtų patogiau. :) Visi Ryanair lėktuvai turi priekinius įlaipinimo laiptus pačiame lėktuve (matyt sutaupė bagažo skyriaus sąskaita), o galiniam įlaipinimui naudoja oro uosto laiptus. Vienus laiptus gi nuomotis pigiau nei dvejus, tiesa? :)
Ant bilieto yra užrašyti rekomenduojami laiptai, šalia matosi ir eilės numeris
Ryanair matyt suprato, kad tyčiodamiesi iš klientų ilgainiui nelaimės... :) Dėl to ir suteikia vietas, bei leidžia vežtis daugiau bagažo.

Kaunas - Dublin

Praėję patikras, nupirkom lauktuvių iš Duty free parduotuvės, aplankėm tualetą, paskambinom artimiesiems ir sulaukėm įlaipinimo į skrydį. Ant mano bendrakeleivės lagamino užklijavo lipduką ir jį atidavėm į bagažo skrydžių, o aš su kuprine sėkmingai ėjau tiesiai į lėktuvą.

Tiesa, Kauno oro uoste įlaipinimas per „rankovę“ nevyksta (nes jų nėra), tai įlaipinimo principas vyksta maždaug taip: prie įlaipinimo vartų nuskenuoja tavo bilietą, patikrina asmens dokumentą (nelabai įdėmiai) ir tada eini per lauką į lėktuvą. Susirandi savo vietą ir atsisėdi. :)

O toliau - važiuoji oro uosto takais, pakyli ir skrendi. ;) Kam teko skrisi Ryanair lėktuvais žinot, kad ten yra labai nedaug vietos kojoms, sėdynės yra stačios ir neatsilenkia, tai miegoti nėra labai patogu. :) Bet, matyt dėl to, kad buvo vakaras, aš sugebėjau truputį nusnausti. ;)

Kur buvę, kur nebuvę po 3,5 valandos pasiekėme Dubliną. Vienintelis tikslas, kurį turėjom padaryti atvykę į Dubliną, tai pasiekti bendrakeleivės draugę.

Skrydžio bilietus pirkome pakankamai anksti, ir jie kainavo po maždaug 96€ (Kaunas - Dublinas - Kaunas). O kadangi kovo 11 d. yra išeiginė, tai pasiėmus dvi dienas atostogų galima atostogauti visas penkias! Šiomis dienomis ir vyko skrydžiai, išskridome penktadienį vėlai vakare, o trečiadienį grįžome. Į Dubliną Ryanair taip pat skraidina ir iš Vilniaus, bet mums netiko dienos, teko rinktis skrydį iš Kauno. :)

Išlipom iš lėktuvo, per lauką nuėjom iki oro uosto vidaus  ir tada ilgai ilgai ilgai ėjom oro uosto koridoriais kol pasiekėm pasų patikrinimo vietą. Pasus tikrino masiškai ir tie, kas buvo iš Europos Sąjungos šalių praėjo labai greit. Užtrukdavo žmonės su kitų šalių pasais. Žmonių prie patikrinimo buvo labai daug, nes vienu metu mačiau, kad nusileido bent 5 Ryanair lėktuvai. :) Matyt kažkaip taip optimizuoja kaštus Ryanair... Beje, Dublino oro uostas yra pati didžiausi Ryanair lėktuvų bazė, kuriame yra labai labai daug lėktuvų. O ir pats oro uostas didelis. Ir Ryanair kompanija yra airių kilmės. ;)

Patikrino pasus ir tada žygiavom prie bagažo atidavimo vietos. Pakeliui pasitiko didžiulė Guinness alaus reklama. :) Nekeista, tai gi airiškas alus. Sėkmingai gavę bagažą išskubėjom į lauką, kur turėjom pasigauti autobusą.
Guinness reklama
Internete buvom skaitę, kad paskutinis autobusas važiuoja apie 23:30, o mes šiek tiek užtrukę oro uoste skaičiavome paskutines minutes iki to laiko. Atėję prie autobuso (naktį važiuoja tik vienas autobusas į Dublino centrą, Nr. 700) sužinojom, kad autobusas važiuoja ir po 23:30 val., tik jo dažnumas - kas pusvalandį (dieną - kas 15 min.). Matyt ne tiksliai nužiūrėjom. ;) Nusipirkom du bilietus iki mums reikiamos stotelės (po 8,5€) ir tada laukėm su krūva žmonių, kol atvažiuos autobusas. Belaukiant atvažiavo vienas autobusas ir ten dirbanti moteriškė pradėjo šaukti: "O'Connell Street", mes taip susižvalgėm ir pagalvojom, kad palauksim pagal grafiką atvažiuojančio autobuso. Paskui moteriškė dar kartą sušuko "O'Connell Street, City center" ir supratom, kad šitas autobusas tikrai ne mums, nes mūsų stotelė dar gerokai toliau nei pats miesto centras. Sulaukėm autobuso, įsėdom ir po 25 minučių išlipome mūsų stotelėje.
Autobuso bilietas, jau „pažymėtas“

Autobuse, vairuotojas stoteles sakė pats
Tik nežinojome tiksliai į kurią pusę eiti. Todėl pagelbėjo navigacija telefone! Gerai, kad turėjau atsisiuntęs žemėlapius dar būdamas Lietuvoje. Tik to gėrio buvo nedaug, nes Airių gatvių numeracija yra labai keista ir nepavyko rasti tos vietos, į kurią mums reikėjo patekti. Tik paskambinus telefonu ir pasiaiškinus tikslesnę vietą pasižymėjom programoje ją ir ji mus nunavigavo iki ten. Užtrukome apie valandą, buvo jau vėlyvus vakaras (Lietuvoje - gūdi naktis), po kelionės buvome pavargę, todėl pasiekę draugės namus užkandom ir ėjom miegoti.

Vis rašau visur mes, mūsų, bendrakeleivė ir pan. Ir neįvardinau, kas tas antras asmuo, su kuriuo važiavome į kelionę. Tai mano draugė Olita. ;) Pas jos drauges mes važiavome į Airiją. ;)

Tiek šiam kartui, kitas įrašas apie Dubliną!
V!

1 komentaras :