2015-03-13

Airija. Dublinas, 2 diena

Hello! Sveiki!

Dubline sveikinasi angliškai. :) Daug ten labai žmonių, kurie tik angliškai ir tekalba. Ir airių kalbos neteko labai daug išgirsti. :)

Antros dienos Dubline tikslas nebuvo didelis – nuvažiuoti į Dublino botanikos sodą. O po to nuvažiuoti į Klonmelį. Kodėl ten? Nes Klonmelyje gyvena dar viena Olitos draugė Kristina. Bet apie tai vėliau. :)

Ryte atsikėlėme, oras buvo nekoks. Lynojo lietus. Labai optimistiškai nenuteikė. Bet vis tiek, ilgai netempėm, atsikėlėm. Susitvarkėm, susidėjom kuprines kelionei į Klonmelį, papusryčiavom (šį kartą ne airiškai, bet gal ir gerai :D) ir per mobiliąją programėlę pasižiūrėję kada turi atvykti mūsų autobusas išėjome į stotelę. Buvo keli variantai, vienas - kai reikia eiti daugiau nuo namų, kitas - kai reikia eiti daugiau iki botanikos sodo. Pasirinkome antrąjį, nes šitas autobusas mums labiau tiko pagal laiką. Dubline griežtų transporto tvarkaraščių, kaip Vilniuje ar kitur Lietuvoje, nėra. Iš anksto negalima paplanuoti kaip nuvykti į vieną ar kitą vietą. Galima tik jau prieš vykstant (panašiai apie valandą) pasižiūrėti, kada autobusas atvažiuos. Gal ir logiška, bet kartais norisi žinoti iš anksto. :)

Dublino botanikos sodas

Įsėdome į autobusą. Mario su savo kortele nupirko du papildomus bilietus. Jei turi miesto kortelę, tai įlipęs į autobusą turi pasakyti, iki kur važiuoji, tada autobuso vairuotojas pas save pažymi ir tau nuskaito tam tikrą sumą pinigų. Taip pat gali nupirkti ir papildomų bilietų, kuriuos atspausdina popierinius (kelionė nuo Astos iki botanikos sodo kainavo 2,80€). Nežinau ar taip perkant kiek nors yra pigiau, bet iš kortelės nuskaito tiksliai (kaip jau rašiau, mokant monetomis grąžos neduoda). Įšokome vėl į antrą aukštą ir važiavome. Kelionė truko apie 30 min., oras pasitaisė, važiavome pro miesto centrą, dar kelių objektų nuotraukų padarėm. :)

Autobusų stotelės švieslentė
Pakeliui į Botanikos sodą
Išlipę dar turėjome šiek tiek paeiti pro angliško (airiško) tipo kotedžiukų rajonėlį, ir netrukus pasiekėm Nacionalinį Airijos botanikos sodą. Įėjimas į sodą yra visada nemokamas, ir jie dirba visus metus, išskyrus per Kalėdas. :) Jie rengia ekskursijas iš anksto užsisakius grupėms, kurios kainuoja 5€ žmogui, bet kiekvieną sekmadienį 12:00 val. ir 14:30 val. sodas nemokamai supažindina su svarbiausiais augalais, t.y. rengia ekskursijas nemokamai. ;)

Tipiški airiški namai
Atvykome mes šiek tiek per anksti, tai nuėjom į patį sodą pasivaikščioti trumpam. Užsukome į bonsų šiltnamiuką, dar nuėjome į kaktusų auginimo vietą, žiemos sodą, kur buvo labai drėgna ir šilta, pamatėm vabzdžius valgančius augalus ir piešinėliuose buvo parodyta, kaip jie vabzdžius prisivilioja. :) Dar truputį pasivaikščioję nuėjome į Lankytojų centrą, kur turėjome susirinkti ekskursijai.
Bonsas!
Žiemos sodas
Vabzdžius valgantys augalai
Atėjus dvyliktai valandai prie mūsų keturių dar prisijungė apie keturis žmones ir du gidai, vienas pasakotojas, kitas greičiausiai besimokantis (nes daug ką užsirašinėjo), pradėjo vesti mums ekskursiją. Oras vis dar buvo geras, mes išėjome į lauką  ir gidas pradėjo pasakoti.

Viskas prasidėjo nuo parko įkūrimo istorijos, kaip jis buvo suniokotas, po to atnaujintas. Nuėjome šiek tiek toliau ir tada papasakojo apie vieną pastatą, kuris buvo pastatytas atsižvelgiant į tai, kad medis, kuris yra netoli pastato, dar paaugs. Tai įtakojo pastato formą. O medis dabar sutvarkytas taip, kad atrodytų kaip taurė.
Taurės formos medis, kairėje pastatas, kuris buvo pastatytas su išlinkimu dėl to medžio
Toliau nuėjome iki senovinio vikingų namo maketo. Kadangi vikingai turi nemažai palikimo Airijoje ir su Airijos istorija yra susiję, tai jie sodo teritorijoje atkūrė numanomą vikingų namą. Šiaip žmonių ten neįleidžia, tik su ekskursijomis, tai jį pamatėme ir iš vidaus ir iš išorės. Kodėl jis pastatytas botanikos sode? Geras klausimas. Matyt dėl to, kad prie pat namo sklype buvo auginamos ne vien tik daržovės, bet ir kiti augalai, gėlės. Toliau nusivedė prie lauko, kur užaugs kažkada labai daug gražių gėlių. Gidas pastoviai kartojo: "dar porą savaičių per anksti". Tai labiausiai ir įsiminė. Buvom užsukę ir į organinės daržininkystės kampelį.  Praėjom pro gražią krokų giraitę, pamatėm kažkokio vieno regiono tipinį vaizdą. Ir galiausiai priėjom žiemos sodą.
Vikingų namas su dirbama žeme prie jo
Gėles, jų dar mažai
Kažkokio regiono vaizdas
Gidas žadėjo, kad ekskursija truks apie valandą. Mes tiek laiko ir turėjom, nes važiuoti į Klonmelį  buvom suplanavę tam tikru laiku. Po valandos ir kelių minučių, kai jau mes buvom prie pat žiemos sodo, susižvalgėm ir nusprendėm atsiskirti nuo grupės. Jie visi nuėjo į žiemos sodo vidų, o mes į stotelę. Tai ekskursijos pabaigos nesulaukėm. Gal ir būtume davę arbatpinigių, bet kad gidas neištesėjo pažado pravesti ekskursiją per valandą, tai ir arbatpinigių negavo. :D

Dublinas - Klonmelis

Išėję iš iš botanikos sodo ėjome iki autobusų stotelės. Joje šiek tiek palaukėme ir atvažiavo autobusas, kuris mus nuvežė iki centrinės miesto dalies. Išlipome prie Lifėjaus ir paupiais ėjome link stotelės, stotelės, iš kurios turėjo išvažiuoti autobusas į Klonmelį.

Ne už ilgo autobusas ir atvažiavo. Kai norite iš Lietuvos kokio nors miesto važiuoti kur nors autobusu, kur vykstate? Į autobusų stotį, teisingai. Airijoje, arba bent jau Dubline, kaip supratau autobusų "stočių" yra nemažai ir jos nėra vienoje vietoje. Tokį autobusų stočių pasiskirstymą mačiau ir Delyje, Jeruzalėje. Tikrai keista. Tad jei nori važiuoti į tam tikrą miestą, turi žinoti iš kurios vietos tai galėsi padaryti. Mūsų išvykimo vieta buvo Ulster Bank, Georges Quay, Opposite Heustonm Station, Luas Red Cow.
Mūsų autobusas į Klonmelį
Artėjant 14:00 valandai, atvažiavo JJ Kavanagh & Sons (firma, su kuria važiavome) autobusas. Įėjome į autobuso vidų, vairuotojas išrašė ranka mums bilietėlį, mes atsisėdome ir po kelių minučių išvažiavome. Autobusas dar sustoje vienoje vietoje Dubline, keliuose sustojimuose kituose miestuose ir po beveik trijų valandų  jau buvo Klonmelyje. Pakeliui matėme nemažai visokių pastatų, pilaičių, daug laukų, tuščių laukų, nemažai ir kalvotų vietų (nes kalnais dar tikrai negalima pavadinti). Gražu buvo. Miesteliai panašūs vieni į kitus, pirmuose aukštuose parduotuvės, paslaugų vietos, kavinės, restoranai, pabai. Klonmelyje mus išleido prie vieno iš miesto prekybos centrų. Vieta tiksliai vadinasi Army Barracks, Davis Road.
Pakeliui, kalvos
Pakeliui, lygumos
Klonmelyje!
Pranešėme Kristinai, kad mes jau atvykome ir laukėme, kol jie atvyks mūsų pasitikti. Ne už ilgo atvarė dviese savo automobiliuku, pasisveikinome (aš  - susipažinau), įsėdome ir nuvažiavome pas juos (Kristina gyvena su savo vyru airiu Dekiu) į namus. Artimiausias dvi naktis praleisime juose. Atvykę į kotedžo tipo dviejų aukštų namą gavome atskirą kambarį ir ne už ilgo sėdome prie vakarienės stalo. Visą vakarą kalbėjomės, nes nusprendėm susipažinimui su Klonmeliu skirti kitą dieną. Vakarienei Dekis paruošė tortilijas su daržovėmis ir padažiukais. Labai skanu buvo. ;)

Per visą dieną nuo ryto įveikėm apie 210 km.