2015-03-20

Mini Eurotripas. Paryžius

Bonjour!

Išvyko trys merginos pavasario ieškoti. Gaila, bet kovo mėn, dar per anksti jo ieškoti Paryžiuje. Temperatūra vos keliais laipsniais aukštesnė nei Vilniuje (vis gi gerai, kad pasiėmiau pirštines), nors atstumas nemažas - 1700 km arba 3 val. skrydžio lėktuvu į pietus.
Pirmą kart keliaujame visos trys!
Ar galima nuveikti ką nors įdomaus turint tik 31 val. tokiame milžiniškame mieste, kuriame gyvena 2,2 mln gyventojų? (Na taip, Delis didesnis, jame 16 mln. gyventojų, bet ten ir laiko buvo daugiau)
Žinoma! Tik reikia labai gerai viską suplanuoti arba turėti vietinių draugų. Planuoti nebuvo labai sunku :D

Laiko paskirstymas: išsimeta po 1 val. kelionės pirmyn atgal iš oro uosto į miesto centrą. Dar 8 val. pamiegojimui (šį kart prabangiai su miegu). Lieka 21 val. atrasti miestą. Vuhu!

Buvo galimybė autobuso bilietus į miestą pirkti iš anksto internetu, bet mes nusprendėme pirkti vietoje. O kaina skyrėsi - 1,10 Eur. Mes vietoje sumokėjome po 17 eur. Kai pagalvoji, skrydis kainavo beveik tiek pat, kiek kelionė iki miesto... Palaukėme 10 min. kol atvažiuos autobusai, susodino pilnus du autobusus keleivių ir pirmyn! Kelionė iš oro uosto neprailgo, nors vaizdai už lango nedžiugino. Pramoniniai rajonai, medžiai dar nesužaliavę.

Atvykome į miestą dar su šviesa. Paleido mus Porte Maillot stotyje. Mūsų viešbutį nebuvo taip lengva pasiekti, kaip galvojome, reikėjo važiuoti net dvejomis metro linijomis. Nusipirkome bilietėlį iš aparato (1,80 eur) ir įsėdome. Viskas aišku, sužymėta kas reikia. Tik išlipusios kitoje stotyje paklaidžiojome valandžiuke, kol radome mums reikiamą kitą stotį. Nors ji buvo 5 min. kelio nuo mūsų atvykimo stoties :)) Ženklų ir rodyklių nebebuvo, bet saulė švietė.

Atvykusios į viešbutį, pasidėjome daiktus, užkandome savo įsidėto maisto ir išžygiavome į šios dienos tikslą - Eifelio bokštą. Su metro stotelėmis tą dieną kažkodėl nesisekė :)) bet paklaidžiojusios su dviem navigacijom radome kur eiti.

Išmanieji pagalbininkai
Viešbutis niekuo neišsiskyrė iš kitų, bet ko reikia, kai grįžus tik padedi galvą ant pagalvės ir užmiegi iki kito ryto, o ryte vėl į kelionę. Vietą pasirinkome ne pačiame miesto centre, bet su galimybe nueiti iki Noterdamo katedros per 30 min. Kambaryje visi reikiami patogumai. Ir kaina, palyginus su Paryžiaus kainomis, tikrai labai maža - 65 Eur už trivietį kambarį nakčiai. Plius dar turėjome kiekviena sumokėti po 0,78 Eur pagalvės mokestį.

Eifelio bokštas

Eifelis buvo pirmoje sąrašo viršūnėje, ką reikia pamatyti. Pabuvom standartinės, bet jį reikia pamatyti norint turėti savo nuomonę.
Kaip ir rašiau, prieš tai įraše, bilietus buvome nusipirkusios iš anksto. Asmeniui kainavo - 15,50 Eur (pakilimas su liftu iki pat viršaus). Pasirenki datą, laiką, susimoki pinigus, atsispausdini bilietus ir gali kilti be eilės į 300 m aukštį. Atvykome prie įėjimo pačiu laiku, buvo likusios vos 5 min iki pakilimo.
Vos spėjau nufotografuoti vieną kadrą, išgirdau kvietimą - Ingaaa, kylam!
Pasirinkome kilti 20 val. vietos laiku ir tikrai nenusivylėme, atvirkščiai, bent jau aš buvau beprotiškai sužavėta tos žibsinčios didybės, kuri jau puikiai matėsi nuo antro aukšto, kuris yra iškilęs 115 m. Iki antro aukšto gali kilti laiptais, bet už kilimą taip pat reikia susimokėti.
Pakilome su vienu liftu iki antro aukšto, tada apėjome dalį teritorijos, kad persėstume į kitą liftą, kuris veža į pačią viršūnę. Kylant liftu galima stebėti visas konstrukcijas, nes lifte įtaisyti didžiuliai stiklai. Ir tik pakilusios įsitikinome, kaip buvo šalta lauke. Vėjas didžiulis, bet nuotaikų negadina. Vaizdai atperka viską. Žiūri žiūri ir galo nesimato.
Didybė
Naktį vaizdas tikrai nerealus! Eini ratu, stebi. Jei ne vėjas turbūt būtumėm pabuvusios dar ilgiau. Žmonių yra, bet pakanka erdvės visiems. Dar ne sezonas pas juos. Merginos matė ir piršlybas :) Labai jau vieša erdvė sakyčiau :))

Šiemet kovo 31 d. šiai geležinei ledi sukako 126 metai. Nors ji turėjo stovėti tik 20 metų. Bet apie tai vėliau.
Galiausiai, kai pasisėmėme viso to grožio į valias. Nusprendėme leistis žemyn. Ir sustojome. Nes leistis norėjo daugybė žmonių ir eilių paskirstymo ten nebėra, kas nusipirkę bilietus iš anksto. Visi lygūs. Pusvalandį palaukus nusileidome, kaip tada supratome pačiu laiku, nes kaip tik 21 val. prasideda šviesų šou. 3 min. įjungiamos papildomos lemputės, kurios žybsi. Daug ovacijų sulaukė šis pasirodymas :)) Ai, dar, jei norėsite pirkti suvenyrų su Eifeliu, pirkite prie pat Eifelio, nes ten jie pigiausi. Tikrai. Niekur pigiau nebebus.
Šviesų šou
Triumfo arka

Pakeliui į Monmartrą užsukome pasigrožėti grasiąja Triumfo arka. Triumfo arka pastatyta pagerbti kovojusius už Prancūziją, ypatingai Napoleono laikais. Ant statinio išvardinti visi kovoti karai, bei generolų vardai. Po apačia yra Pirmojo pasaulinio karo nežinomo kario kapas.
Nuo Žvaigždės aikštės apačioje, išsišakoja 12 pagrindinių Paryžiaus kelių.

Monmartras

Momartras - rajonas, įsikūręs ant aukščiausios miesto kalvos (130 m.), nuo kurios atsiveria įspūdinga Paryžiaus panorama. Kvartalas jau kelis šimtmečius garsėja kaip menininkų meka. Gatvės menininkai čia parduoda savo darbus.
Vos išlipus iš metro, mus pasitiko Mulen Ružas (Raudonasis malūnas) - 1889 m. atvėręs savo duris kabaretas.
Niekur į vidų neužklydome, nes iki paskutinių traukinių dar norėjome pamatyti baziliką. O vidurnaktis jau čia pat.
Monmartro pažiba - Šv. Jėzaus širdies bazilika  (Sacre Coeur) - balta romantinio-bizantinio stiliaus bažnyčia, kuri pastatyta XX a. pradžioje, ant aukščiausios Paryžiaus vietos - Monmartro kalvos, todėl bazilikos bokštai yra netgi aukštesniame taške nei Eifelio bokštas. Ši bazilika, skirta 58 000 žmonių, žuvusių per karą pagerbimui. Yra pastatyta iš balto travertino akmens. Bažnyčios skliautą puošia viena didžiausių pasaulyje mozaikų.

Pamačius ant kokios kalvos pastatyta ši gražuolė bazilika, nusprendėme kilti keltuvais. Bilieto kaina, kaip ir metro - 1,80 Eur. Užkilus žmonių aplinkui nematyti. Visi tik sakė, kokia čia populiari vieta stebėti naktinį miestą, visi laiptai būna nusėsti žmonių. Bet žmonės kažkur buvo pasislėpę.. Gal per šalta dar jiems..Žinoma, į bazilikos vidų nebepatekome. Ir mes ilgai neužtrukome, nesinorėjo naktį 4km eiti pėsčiomis iki viešbučio. Nors, kaip dabar pažiūrėjau žemėlapyje, iki stotelės ėjome 2 km :))
Žaviosios Paryžiaus kavinukės
Per pirmą pusdienį nuėjome apie 8 km. Su metro važiavome bent 6 kartus, taip sutaupydamos ir laiką ir kojas :)

Grįžome į viešbutį ir kritome miegoti. Diena buvo puiki. Matyti vaizdai dar ilgai išliks atmintyje.