Sveiki!
Rinkomės rudenį keliauti į Gruziją, bet neradom geros skrydžių kainos, dėl to reikėjo pasidairyti kitų krypčių. Planą paatostogauti rudenį turėjom keturiese - aš, draugė, draugės draugė su draugu. :D Iš viso keturi žmonės, su kuriais mes jau poilsiavom Rygoje. ;)
Kita kryptis - mums visiems keturiems nežinoma - Kipras. Turėjom kelis datų variantus ir stengėmės rasti mažiausią kainą pagal ten esančius gerus orus. Pigiausi bilietai buvo gruodžio pradžioje, tik statistiški orai ten nedžiugino. Padarėm nemažą analizę ir radom, kad ten visai dar neblogai būna lapkričio mėnesį - statistiškai 4 dienos per mėnesį lietingos, dieną temperatūra +22°C, naktį žemiausia apie +13°C, vandens apie +20°C. Sutarėm, kad tokie orai mums tinka ir pasirinkom lapkričio laikotarpį. Kadangi turėjom pirkti bilietus atskirai po du (kad būtų pigiau..), tai užsisakėm bilietus pirmyn-atgal ir nurodėm, kad mokėsim banko pavedimu (jei nepamoki per tam tikrą laiką, bilietai atšaukiami, tai jei nepavyktų bendrakeleiviams nusipirkti, tiesiog nepamokėtume ir viskas). Draugai bandė nusipirkti ir kaina buvo gerokai pakilusi. Dėl to reikėjo šiek tiek palaukti. Kitą dieną kaina vėl pamažėjo ir jie irgi užsisakė bilietus. Tada mes visi padarėm pavedimus ir laukėm jau tikrųjų bilietų. Patvirtinimo procesas užtruko ilgai, bet po to jau gavome patvirtinimą su bilietais. Vieno bilieto kaina išėjo 95€ kiekvienam, tiesioginis skrydis iš Vilniaus į Larnaką. Valio! Skrendame į Kiprą!
Kita didžiausia dalis, užimanti apie trečdalį salos ploto yra Turkijai priklausanti Kipro salos dalis, kaip atskiras Turkijos regionas (tekste rašysiu turkiškas Kipras, arba šiaurinis Kipras).
Ir tai dar ne viskas! Be šitų didžiųjų teritorijų yra dar dviem šalims priklausančios teritorijos: Jungtinėms Tautoms ir Didžiajai Britanijai. Ką ten veikia Jungtinės Tautos? Ogi šiaurinis Kipras ne visada buvo kaip atskira teritorija. Buvo laikai, kai viena salos dalis priklausė Turkijai, kita - Graikijai, po to viskas buvo sujungta į vieną teritoriją, bet 1976 m. Turkija nusprendė tą teritoriją susigrąžinti sau ir tada vyko karas. Čia, kaip dažniausiai ir būna, įsijungė Jungtinės Tautos, kurios saloje įkūrė buferinę zoną, į kurią iki šiol niekas negali patekti ir tuo labiau - gyventi. Taip tarp šiaurinio ir pietinio Kipro atsirado teritorija, kurią valdo Jungtinės Tautos.
Ką ten veikia britai? Kipras kažkada buvo ir britų kolonija. Tikriausiai dėl to ten eismas vyksta mums neįprasta kelio puse. :) Ir Kipras yra strategiškai labai geroje vietoje, matyt dėl to britai nenorėjo Kipro taip lengvai atiduoti, ir suderėjo dėl kelių teritorijų, kurias valdys britų kariai. Tai dvi didelės teritorijos, kuriose įsikūrę kariniai miesteliai, ir ant kurių tvorų užrašai, kad įžengti draudžiama. Ir pan. Viena teritorija įsikūrusi prie Limasolio, kita - tarp Larnakos ir Ayia Napos. Valdo britai ir dar kelias vietoves - aukščiausią salos viršūnę - Olimpo kalną (ten yra nedidelė karinė bazė), jų antenos yra prie labiausiai į rytus nutolusio Kipro Respublikos taško.
Žodžiu, sala neturi vientisos teritorijos, daug kur važiuodami matėm tvoras. Labai daug tvorų - jos skiria vienas teritorijas nuo kitų. Nežinau kas būtų, jei bandytume įeiti į teritoriją, esančią už tvoros. Bet buvo vienas nutikimas, kai patekom į karininkų pratybų zoną. Va ten truputį adrenalino prisigaminom. :))) Bet apie tai trečios dienos įraše. ;)
O kad viską būtų iš tikrųjų įmanoma per trumpą laiką aplankyti, mums reikėjo padaryti dar vieną dalyką - užsisakyti automobilį nuomai! Kadangi tai dariau pirmą kartą, tai buvo labai daug neaiškumų. Pirmas - kur ieškoti pasiūlymų. Internete yra nemažai svetainių, agreguojančių kitų svetainių duomenis ir taip leidžiančių išsirinkti geriausią pasiūlymą, pvz. rentalcars.com arba oro linijų paieškos sistemos. Tik kaip vėliau sužinojom, kad pigiai ten išsinuomavus automobilį, vis dar gali reikėti nuvažiavus į nuomos punktą sumokėti nemažą draudimo mokestį, arba dar kokį nors "mokestį", apie kurį nieko nėra parašyta. Čia Europos reguliavimo tarnybos turėtų dar padirbėti, kad kaina būtų galutinė, bet kol taip nėra, mums rekomendavo pasižiūrėti į economycarrentals.com. Ši svetainė išskirtinė tuo, kad joje visi mokesčiai yra įskaičiuoti, dovanoja papildomą vairuotoją, ir akivaizdžiai yra už vartotoją (o ne už nuomotoją). Automobilį rinkomės pagal dydį, kad patogiai galėtume važiuoti keturiese ir atsisėdus ausys nesiglaustų prie kelių. Na, ir kad mūsų kukli manta tilptų (keturios kuprinės). Išsirinkom vidutinės klasės Ford Focus (arba panašų) automobilį su neautomatine pavarų dėže. Gavome dovanų galimybę vairuoti papildomam vairuotojui (jį reikia būtinai pasirinkti atskirai). Pagal rekomendacijas taip pat pasirinkome visus įmanomus draudimus (ratų, padangų, stiklų ir važiuoklės, kurie kainuoja 4€ dienai) ir sumokėję nurodytą sumą (apie pusę) gavome "vaučerį". Iš viso 7 parų nuoma su visais įmanomais draudimais kainavo apie 80€.
Taigi, susiplanavom - objektų sąrašas yra, automobilis yra, žemėlapis yra. Beliko laukti skrydžio ir pasižiūrėti kaip viskas iš tiesų klostysis. ;)
Rinkomės rudenį keliauti į Gruziją, bet neradom geros skrydžių kainos, dėl to reikėjo pasidairyti kitų krypčių. Planą paatostogauti rudenį turėjom keturiese - aš, draugė, draugės draugė su draugu. :D Iš viso keturi žmonės, su kuriais mes jau poilsiavom Rygoje. ;)
Kita kryptis - mums visiems keturiems nežinoma - Kipras. Turėjom kelis datų variantus ir stengėmės rasti mažiausią kainą pagal ten esančius gerus orus. Pigiausi bilietai buvo gruodžio pradžioje, tik statistiški orai ten nedžiugino. Padarėm nemažą analizę ir radom, kad ten visai dar neblogai būna lapkričio mėnesį - statistiškai 4 dienos per mėnesį lietingos, dieną temperatūra +22°C, naktį žemiausia apie +13°C, vandens apie +20°C. Sutarėm, kad tokie orai mums tinka ir pasirinkom lapkričio laikotarpį. Kadangi turėjom pirkti bilietus atskirai po du (kad būtų pigiau..), tai užsisakėm bilietus pirmyn-atgal ir nurodėm, kad mokėsim banko pavedimu (jei nepamoki per tam tikrą laiką, bilietai atšaukiami, tai jei nepavyktų bendrakeleiviams nusipirkti, tiesiog nepamokėtume ir viskas). Draugai bandė nusipirkti ir kaina buvo gerokai pakilusi. Dėl to reikėjo šiek tiek palaukti. Kitą dieną kaina vėl pamažėjo ir jie irgi užsisakė bilietus. Tada mes visi padarėm pavedimus ir laukėm jau tikrųjų bilietų. Patvirtinimo procesas užtruko ilgai, bet po to jau gavome patvirtinimą su bilietais. Vieno bilieto kaina išėjo 95€ kiekvienam, tiesioginis skrydis iš Vilniaus į Larnaką. Valio! Skrendame į Kiprą!
Kas yra Kipras?
Kad ir kaip keistai skambėtų, bet turiu pradėti pasakojimą nuo to, kas yra tai, ką mes vadiname Kipru. Kipras yra sala viduržemio jūroje. Kai tekste rašysiu "Kipras" žinokit, kad kalbu apie salą ir bet kurią jos vietą. O visa sala yra suskaidyta į tris dalis. Pirma dalis - pietinėje salos dalyje esanti teritorija, kuri užima 2/3 teritorijos ir kurioje įsikūrusi Kipro respublika (toliau tekste rašysiu ir Kipro respublika, bet gali pasitaikyti graikiškasis Kipras, arba pietinis Kipras).Kita didžiausia dalis, užimanti apie trečdalį salos ploto yra Turkijai priklausanti Kipro salos dalis, kaip atskiras Turkijos regionas (tekste rašysiu turkiškas Kipras, arba šiaurinis Kipras).
Ir tai dar ne viskas! Be šitų didžiųjų teritorijų yra dar dviem šalims priklausančios teritorijos: Jungtinėms Tautoms ir Didžiajai Britanijai. Ką ten veikia Jungtinės Tautos? Ogi šiaurinis Kipras ne visada buvo kaip atskira teritorija. Buvo laikai, kai viena salos dalis priklausė Turkijai, kita - Graikijai, po to viskas buvo sujungta į vieną teritoriją, bet 1976 m. Turkija nusprendė tą teritoriją susigrąžinti sau ir tada vyko karas. Čia, kaip dažniausiai ir būna, įsijungė Jungtinės Tautos, kurios saloje įkūrė buferinę zoną, į kurią iki šiol niekas negali patekti ir tuo labiau - gyventi. Taip tarp šiaurinio ir pietinio Kipro atsirado teritorija, kurią valdo Jungtinės Tautos.
Ką ten veikia britai? Kipras kažkada buvo ir britų kolonija. Tikriausiai dėl to ten eismas vyksta mums neįprasta kelio puse. :) Ir Kipras yra strategiškai labai geroje vietoje, matyt dėl to britai nenorėjo Kipro taip lengvai atiduoti, ir suderėjo dėl kelių teritorijų, kurias valdys britų kariai. Tai dvi didelės teritorijos, kuriose įsikūrę kariniai miesteliai, ir ant kurių tvorų užrašai, kad įžengti draudžiama. Ir pan. Viena teritorija įsikūrusi prie Limasolio, kita - tarp Larnakos ir Ayia Napos. Valdo britai ir dar kelias vietoves - aukščiausią salos viršūnę - Olimpo kalną (ten yra nedidelė karinė bazė), jų antenos yra prie labiausiai į rytus nutolusio Kipro Respublikos taško.
Žodžiu, sala neturi vientisos teritorijos, daug kur važiuodami matėm tvoras. Labai daug tvorų - jos skiria vienas teritorijas nuo kitų. Nežinau kas būtų, jei bandytume įeiti į teritoriją, esančią už tvoros. Bet buvo vienas nutikimas, kai patekom į karininkų pratybų zoną. Va ten truputį adrenalino prisigaminom. :))) Bet apie tai trečios dienos įraše. ;)
Kaip aplankyti visą Kiprą per 7 dienas?
Kipro teritorija (visos salos) yra maždaug šeštadalis Lietuvos teritorijos. Kadangi turėjom tik 7 dienas, tai turėjom gerai padaryti namų darbus, kad spėtume svarbiausius salos objektus aplankyti. Internete rinkomės informacijos, apie TOP Kipro vietas. Atskirai rinkomės ir pietinio, ir šiaurinio Kipro, nes internete daugiausiai informacijos galima rasti apie Kipro Respublikos lankytinas vietas. Labai pagelbėjo Lonely Planet gidas, kurį turėjom galimybę pasiskolinti iš pažįstamų.
Mums reikėjo maždaug susidėlioti objektus, kurioje vietoje (ar kur pakeliui) jie yra, ir tada įvertinti laiką, kurio mums reikėtų juos aplankyti ir nuspręsti galimas nakvynės vietas. Darbas tikrai buvo sunkus, ne vieną kartą buvom su bendrakeleiviais susitikę, kad nuspręstume koks mūsų planas bus iš tikrųjų. Ir kai jau maždaug apsistojom ties mūsų vietomis, ir pasiekėm kompromisą, išėjo taip, kad 2 nakvynės bus turkiškajame Kipre (skirtingose vietose), 3 miegosim netoli Limasolio ir dvi Ayia Napoj. :)
Pradinis planas |
Labai džiaugiuosi tokiu mūsų sprendimu, nes viešuoju transportu, nors ir jis važiuoja (tiesa, labai netiksliai), bet tiek kiek mes pamatėm, aplankyti ir pamatyti tikrai nebūtų įmanoma. O kad būtų dar užtikrinčiau, tai reikėjo iš kur nors gauti Kipro kelių žemėlapį. Pasiklausinėjom žmonių, bet niekas neturėjo, tai reikėjo paieškoti internete kur pigiausiai galima įsigyti žemėlapį. Žiūrėjom amazon.co.uk, bet šį kartą pigiausiai mums pasiūlė įsigyti bookdepository.com. Šita svetainė ypatinga tuo, kad knygas po visą pasaulį siunčia nemokamai. Tai už 6,88 € su nemokamu siuntimu gavome Kipro salos žemėlapį, kad nepasiklystume. ;)
Mūsų pagalbininkas - Kipro žemėlapis |
Tiek pradžiai,
V!
0 komentarai (-ų) :
Rašyti komentarą