2015-01-04

Indija. 10 diena (2014-11-24) Kovalam

Sveiki,

rytas prasidėjo su jūros ošimu. Ech, tas garsas, kai banga atsimuša į uolas. Atrodo audra lauke, bet tai tik mažos bangelės. Guli lovoje ir nesinori keltis.. Pajuokavau :)) šiandien turi šviesti saulė!

Bet pakilus iš lovos ji dar nešvietė.. Pavalgius pusryčius (batoną!), ji dar nešvietė. Kur ta mūsų užsakyta saulė? Tada sugalvojome aplankyti Vizhinjam švyturį. Taip jau būna, kas yra arčiausiausiai, aplankome vėliausiai. Keturi ištvermingiausi mažais suktais laipteliais pakilome į 36 metrų aukštį. Šis švyturys pradėjo veikti 1972 m.
Panorama iš švyturio (šioje įlankėlėje mes maudydavomės)
Ir mūsų visų džiaugsmui viršuje pamatėme saulę!! Reikėjo kopti taip aukštai, kad prisišaukti saulę bent pusdieniui. Viršuje gražu, bet ilgai neužsibūname. Juk saulė išlindo!

Maudymukai, rankšluostis ir raktai, viskas ko reikia šiai dienai. Na dar ir pinigų šiek tiek pasiėmėm, nes gultų irgi reikia. Vieno gulto nuoma visai dienai 100 rupijų (4,50 Lt). Juokinga kaina, ar ne? :))
Nors dar ne sezonas pas juos, saulė kaitri (sezono metu saulė dar kaitresnė). Bangos didžiulės, įlipi į jūrą iki kelių ir bangai atplaukus, būni visas šlapias. Atsigaivini jūroje ir vėl ant saulės. Ir taip pusę dienos. Po to vakare buvom visi bordiniai :D kur protas.. kaip saulės nematę! Na, bet lapkričio mėnesio nėra įprasta degintis, ir nepamiršti pasitepti apsaugos nuo saulės spindulių priemonės.

Kaip Palanga, be karštų čeburekų, taip Kovalamas turbūt, be kokoso aliejaus ir šviežiai pjaustytų vaisių, būtų keistas. Vaikšto tos moterytės kas 15 min. ir siūlo, klausia, ar nepersigalvojai. Aišku, tie vaisiai neaišku, kiek plauti ir kaip paruošti, o atrodo tiktai skaniai, todėl nusprendėm patikrinti savo restoranėlyje, gal turi ko nors panašaus. Turi! Ir dar geriau, su ledais ant viršaus. Oj, kaip skaniai mes atsigaivinome! Porcija 150 rupijų (6,77 Lt)
Mangas, papaja, apelsinai, kriaušės, ir ledai ant viršaus
Po kokių 3 val. saulė dingo, pradėjo lynoti, todėl susikrovėm daiktus ir į viešbutį. Ačiū saulei už tiek! Pasiskaičiavę, kad nebeturime grynų pinigų, išėjome ieškoti bankomato. O jo aplinkui nėra, teko imti Tuk Tuk'ą. Suderėjom kainą, keturiese kažkaip susėdom į vieną ir važiuojam. Pirmas sustojimas - bankomatas neveikia, kitas sustojimas - išsiimame pinigus. Čia taip įdomiai, įkiši kortelę, ją iš kart ištrauki, tada bankomate pasirodo tavo kortelės duomenys su tavo vardu ir pavarde, tada pasirenki kokių paslaugų nori ir išduoda pinigus. Daugelis bankomatų neišduoda daugiau kaip 10000 rupijų (451 Lt). Bet gal čia toks sutapimas mums būdavo.

Kadangi iki iš vakar suplanuotos vakarienės laiko turėjome dar laisvo laiko, paprašėme vairuotojo mus nuvežti iki žaliosios mečetės, kurią matėme iš švyturio.
Iš pradžių jis mus nuvežė visai ne tą vietą, į kitą paplūdimį. Bet paskui jam pasakėm, kad norim prie žvejų kaimelio, kuris yra prie žalios mečetės ir pagaliau jis nuvežė mus ten, kur mes norėjom. Šitą mečetę matėme nuo savo viešbučio stogo, norėjosi ją aplankyti.

Mečetė Vizhinjam Juma Masjid įsikūrusi prie žvejų kaimelio. Vietiniai musulmonai nedraugiškai mus pasitiko ir išvarė mus kuo toliau nuo jų šventyklos. Mes apėjome aplink, pasižiūrėjome į parplaukiančius laivus (o jų ten labai labai daug) ir paprašėme vairuotojo, kad parvežtų mus atgal į viešbutį.

Už visą mūsų pasivažinėjimą sumokėjome - 200 rupijų (9,10 Lt), už visus 4 žmones. :) Pasisekė. ;)

Ir atėjo mūsų paskutinis vakaras prie jūros. Taip, atostogos eina į pabaigą. Vaikštome promenada, visi siūlo užsukti pas jų į barelius atsigaivinti ar užkąsti (mat vakarienei dar anksti, nes žvejai dar neparplaukę į krantą). Daugelis vietinių galvoja, kad mes rusai, todėl be problemų pradeda šnekinti mus rusiškai. Ko tik nepadarysi dėl pinigų. O atostogaujantys rusai čia tikrai jų daug palieka..

Praeiname ir pro mūsų restoranėlį, padavėjas pažiūri į laikrodį, jūs ankstyvi, sako jis :)) būsime 19 val. kaip ir susitarėme, nuraminame jį ir einame toliau. Lauktuvių pirkimo metas. Jei yra galimybė geriau čia nieko nepirkti, nes kurortinėmis kainomis gali permokėti trigubai. Taip ir padarėm. Palikom visą pirkimą Delyje, nupirkome tik smulkmenų.

Šio vakaro specialus patiekalas - ką tik pagautas tunas. Padavėjas pasistengė, sustūmė stalus geriausioje vietoje, jausmas, jog valgai paplūdimyje ant jūros kranto. Dar dienos metu, kai valgėme vaisius su ledais, Aušra buvo nuvesta į virtuvę, kurioje jai parodė mūsų vakarienę. Išsirinkome du tunus trims žmonėms. Vienas buvo apie 0,5 kg, kitas - 0,7 kg.
Mums dviems vienas tunas
Buvo labai labai skanuu! Ir labai daug! Daug pagyrų per tas keturias dienas išgirdo iš mūsų padavėjas. Ir dar klientų jam prikvietėm. Eina žmonės, klausia, kaip maistas, o mes tik su geriausiais atsiliepimais. Juk nemeluosi :)

Vakarą užbaigėme su daiktų pakavimu. Ryt ryte skrendame į Mumbajų!!

Šiandien nuėjome ir pasivažinėjome labai nedaug, apie 20 km.