2013-12-23

Izraelis: Tel Avivas (Jaffa) ir Jeruzalė

Shalom!

Prasidėjo antra diena. Jos tikslas - aplankyti Jaffa, pavalgyti ir išvažiuoti į Jeruzalę.

Atsikėlę susitvarkėme, išsiregistravome iš hostelio, palikome daiktus pasaugoti, kad nereiktų nešiotis ir išlėkėme iki Jaffa (skaitosi kaip Džiafa). Jokio didelio plano neturėjom. Ėjome iš pradžių gatvėmis, per turgų, ir pasiekėme saulėtą paplūdimį, kuriuo ir priėjome Jaffą (ją mums aplankyti parekomendavo hostelyje, nes mes pasakėm, kad tik 3 dienas būsim Izraelyje, tai ji pasakė, kad ten nueitume būtinai).
Tel Aviv miestas ir Viduržemio jūra

Maudytis draudžiama, tolumoje - Jaffa
Jaffos laikrodis

Jaffa

Vos tik įžengėme į Jaffą, prie mūsų priėjo moteriškė, ir pasiūlė pasinaudoti nemokamu turu po Jaffą. Kaip tai nemokamu, mes pagalvojom? O po to ji pasakė, kad viskas yra už arbatpinigius. Davė skrajutę, nuvedė prie grupės (nes turas jau buvo prasidėjęs 10 val. ryte), ir mes taip pakliuvome į turą po Jaffa (o to net nežinojom ir visiškai neplanavome..).

Restoranas - kuriame dirba aklieji
Tolumoje- istorinis sniegas
Žydų simbolis

Gidas mus vedžiojo po Jaffa gatves, rodė objektus, pasakojo būtas ir nebūtas istorijas. Pasiūlė įsiamžinti nuo kalniuko besimatančius kalnus tolumoje, kurie turėjo sniego - tai istorinė nuotrauka, nes tai buvo pakankamai seniai. Per 3 valandas (nors viskas turėjo trukti tik dvi), mes pamatėme labai daug, patys tikrai to nebūtume padarę, arba būtume praėję pro šalį ir net nežinotume kas ten yra. Turo pabaigoje jis priminė, kad viskas yra už arbatpinigius, kad duoti neprivalome, kad siūlomas mokestis yra 50₪ ir kad galima duoti kiek norim daugiau, arba kiek norim mažiau. Mes abu palikom 20₪ (apie 15Lt), nes mums tai pasirodė tinkama suma.

Daugiau informacijos apie turą, lankytinus objektus, susitikimo vietą ir laiką rasite čia: http://www.newtelavivtours.com. Be to, jie duoda tokias specifines korteles, su kuriomis gauni nuolaidas maitinimosi vietose, kitoms ekskursijoms.

Falafeliai

Viena svarbiausių žydų religinio gyvenimo ypatybių - tinkamo maisto įstatymai, vadinami kašrutu. Draudžiama maišyti pieniškus ir mėsiškus valgius, vartoti majonezą, grietinę su mėsa, vartoti kiaulieną. Košeriniame maiste dažnai vartojamos daržovės, vaisiai, riešutai.

Humusas
Tradicinis žydų maistas yra humusas ir falafeliai. Humusas tai tokia sutrinta virtų avinžirnių masė, o falafeliai irgi yra padaryti iš avinžirnių, tik jie ruošiami iš nevirtų, o išmirkytų sutrintų avinžirnių ir po to iškepami.Teko mums paragauti abiejų. Falafelius pirmą kartą paragavome Tel Avive. Hostelyje mums nurodė vietą, kur jie labai pigūs ir neblogi.

Falafelis

Tad iš karto po ekskursijos išskubėjom ieškoti tos vietos. Rasti nebuvo sunku. Palaukėm eilėj, užsisakėm dvi porcijas - viena man, viena sesei, sėdom ant suoliuko šalia ir mėgaudamiesi saulės spinduliais suvalgėme. Viena porcija falafelių, t.y. 7 rutuliukai sudėti į pitą su daržovėmis ir padažu kainavo 6₪.

Po to sugalvojome eiti iki jūros, pamatyti ją dieną. Pakeliui praėjome tokį parką, ir pamatėme užrašą: Free Wi-Fi - pasirodo, kad Tel Avive yra nemažai vietų, kuriose galima nemokamai pasinaudoti internetu ir visą tai dovanoja miestas, o ne atskiri interneto tiekėjai.
Pasivaikščiojom prie jūros, nuėjom iki hostelio, pasiėmėm daiktus, pasiklausėm kaip mums pasiekti autobusų stotį (nors planavome važiuoti traukiniu, bet dėl sniego, ir vėl ir vėl) nerizikavome. :) Eidami nuklydom dar šiek tiek nuo kelio, nuėjom dar į parkelį (nes iš tikrųjų turėjome laiko) ir dar kartą nuėjome nusipirkti tų falafelių - tikrai gera kaina. ;) Po to pakeliui dar užsukome į parduotuvę ir nusipirkome magnetukų dovanoms. 3 vienetai kainavo 10₪, gal ir ne per didelė kaina. :)

Tel Avivas - Jeruzalė

Antrą kartą pavalgę falafelių ėjome link autobusų stoties (apie 3,5 km), iš kurios turėjome pasigauti autobusą iki Jeruzalės. Ėjome ėjome ir priėjome didžiulį keturių aukštų pastatą. Radome įėjimą, įėjom. Bandėm sekti nurodomaisiais ženklais, bet mums labai sunkiai sekėsi gaudytis. Be to, ką mes matėme iš pradžių (lauke), autobusų stotis turi dar bent 3 aukštus, kurie yra po žeme - šiuose aukštuose vyksta prekyba, na o iš tų keturių, kurie matosi - išvažiuoja autobusai! Įsivaizduokit, autobusai išvažiuoja iš keturių skirtingų aukštų! Tai viena didžiausių (kai kuriais šaltiniais net didžiausia) autobusų stotis pasaulyje! :) Tikrai įspūdinga.
Naktinė Tel Avivo autobusų stotis
Apėję tris ratus ir bandę susigaudyt "kas čia kur vyksta" užlipome į berods viršutinį aukštą, kur radome Informacijos skyrių ir pasiklausėme kur autobusas į Jeruzalę. Nurodė mums aikštelę, nubėgome iki jos ir ten jau radome stovintį autobusą. Praėjome pro pastato duris, tada pro autobuso duris ir susimokėję už kelionę po 18₪ išvykome Jeruzalės link.

Jeruzalė

Sniego daugiau nei Lietuvoje
Kelionė ilgai netruko, tik truputį pastovėjome kamštyje (matyt dėl sniego) netoli jau Jeruzalės. Jeruzalėje išlipom ir mūsų didžiausiai nuostabai (nors buvom girdėję, kad ten pasnigę buvo) mus pasitiko didžiulės sniego krūvos! Lietuvoje sniego nėra, o Jeruzalėje, tokiam pietiniam nuo Lietuvos taške jis yra! Kadangi žemėlapio neturėjom, ir tiksliai nežinojom kaip nuo autobusų stoties nusigauti iki viešbučio (turėjom tik planą su geležinkelio transportu atvykus), tai ėmėmės vėl navigacijos. Įvedėm adresą ir sekėm. Iš viso reikėjo nueiti šiek tiek daugiau nei 3 km.

Ėjom ėjom, ir patekom į visiškai žydų rajoną. Visi apsirengę vien tik žydiškai, vienas iš vyresnių mūsų paklausė, "gal mes pasiklydom", bet mes turėjom navigaciją ir jau matėm, kad iki viešbučio mums nebetoli. Jau berods ir atėjom iki to adreso, ogi ten be daugybės žydiškai apsirengusių žmonių nieko neradom. Pradėjom žiūrėti kas ne taip. Išsitraukėm viešbučio rezervavimo žemėlapį, ten susiradom netoliese viešbučio esančią gatvę ir pasirodo, kad navigacijos žemėlapyje ta gatvė yra su "y" ilgąja, o ne su "i" trumpąja, todėl pritaikė klaidų atpažinimo sistemą ir nuvedė mus visiškai ne ten, kur reikia (aišku ir mes nepasitikrinom, kad iš vieno žodžio gatvės pasidarė dviejų žodžių gatvė :DD).

Tramvajaus linija
Ačiū Dievui, kad įvedę jau tikrai teisingą adresą pamatėm, kad jis yra apie 1,1 km nuo dabartinės vietos. Ir vėl toliau ėjom. Neilgai truko ir viešbutį mes radom. Iš vakaro jau buvom gavę visus nurodymus: "Durų kodas toks, priskirtas kambarys toks, interneto kodas toks, raktas kambaryje" (prisimenat? ieškau tokios ir tokios? :DD). Už viešbutį mes dar nebuvom sumokėję, priimamojo nebuvo (nes ten iš viso gal 7 kambariai), bet visus duomenis jau turėjome. :)

Raudų siena
Kadangi kai pasiekėme ir įsikūrėme viešbutyje nebuvo labai vėlu, nusprendėme Jezuralėje aplankyti Raudų siena naktį. Ji pagal mūsų turimą žemėlapį (o jį gavome viešbutyje, jis buvo padėtas) neturėjo būti labai toli. Išėjom į tramvajaus liniją ir ja tapšnojom iki Senosios Jeruzalės. Įėjom į Senąją Jeruzalę, ėjom siaurom, dar sniego turinčiom gatvėm iki pat Raudų sienos, aišku nuklydom biški, bet galiausiai tą sieną radom! Pasisveikinom, pasižiūrėjom kad žmonės tikrai meldžiasi ir pasukom namų link. Bandėm sutrumpinti, bet pasiklydom. :D Tada vietinio paklausėm kaip išlysti prie Jaffa vartų, jis mums nurodė kryptį ir ėjom ėjom ėjom. Ėjom pro tokį rajonėlį, kur vien tik parduotuvės. Tik bėda, kad jos visos uždarytos ir gana kraupiai naktį atrodo. Buvo šiek tiek baugu, bet galiausiai išėjom, tik ne prie Jaffa vartų, o prie Damasko - vis geriau nei šlaistytis po Senąją Jeruzalę. Nuo Damasko vartų vėl tramvajaus bėgiais priėjome savo viešbutį.

O kadangi buvom šiek tiek alkani, tai nuėjom į prie pat viešbučio esantį McDonalds restoraną ir pavalgėm. Grįžę susitvarkėm, pažiūrėjom televizorių, šiek tiek pasiruošėm kitai dienai (ką veikti) ir nuėjom miegoti. ;)

Nueita: 22,2 km
Išleista: 140,90 ₪

Trečia diena skirta aplankyti senąją Jeruzalę (nemokama ekskursija) ir kursioką Ramallahe.