2016-09-15

Ryga: Jūrmala ir kitos Rygos įžymybės

Sveiki,

Šiandien turėjome keltis anksti, nes turėjom planą - nuvažiuoti iki Baltijos jūros. Ryga nėra prie pat jūros, bet traukiniu iki jūros nuvažiuoti užtrunka tik pusvalandį. Iš vakaro buvom susidarę eilę į vonią, buvom apsitarę, kas gamins pusryčius, kad visi kartu išėję sutartu laiku nueitume iki traukinių stoties ir pagautume numatytą traukinį. Vis gi septyniese gyvenam viename bute. ;) Susidėlioti reikėjo.

Gerai, kad ryte viskas pagal planą ir buvo. Kas į vonią, kas kiaušinienės kept, kas daiktus susidėti maudynėms Rygos įlankoje. Kai visi padarėm visus darbus, sėdom prie bendro stalo virtuvėje. Sukirtom visi po bliūdą kiaušinienės, pasikartojom lankytinus taškus Jūrmaloje ir susikrovę daiktus, apsirengę, išėjom į lauką.

O lauke oras nieko gero nežadėjo... Buvo apsiniaukę, šlapia ir šaltoka (apie +15-18°C). Bet kadangi buvom nusprendę vykti Jūrmalon, tai nieko nekeitėm. Ėjom link traukinių stoties ir po nepilnų 10 minučių ją pasiekėm. Rygos traukinių stotis yra sujungta su prekybos centru. Tame pačiame pastate yra traukinių kasos, praėjimai iki peronų ir dar daugybė parduotuvių, kurių reklamose paskęsta traukinių informacijos švieslentės. Bet kasas radom, bilietus nusipirkom. Vieno kaina 1,40€ į vieną pusę. Turėdami bilietus, ėjom link savo perono ir ne už ilgo atvažiavo traukinys.
Rygos geležinkelio stotis
Traukinių peronas
Traukinys senovinis, kaip mes Lietuvoj vadinam, medinukas. Matosi, kad daug atgyvenęs, dar tikriausia daug atgyvens. Vietos nesunumeruotos, sėdi kur tik nori. Atsisėdom ir laukėm kol mus patikrins. Pravažiavom vieną stotelę, antrą, trečią (traukinys stoja dažnai), taip kontrolierius ir nepasirodė. Kai kelionė beveik įpusėjo, atėjo kontrolierė ir patikrino mūsų bilietus. Nuėjau aš patikrinti kaip tualetai atrodo Latvijas traukiniuose ir nuėjęs iki traukinio priekio (nes per vidurį sėdėjom), ten kur Lietuvoje dažniausiai būna tualetas, radau tik užkaltas duris. Grįždamas dar sutikau kontrolierę ir paklausiau, kur rasti tualetą. Ji man garantavo, kad tualeto nerasiu. Žinokit, kad jei važiuosit iš Rygos į Jūrmalą, turit pasisioti prieš kelionę (arba turėsit galimybę tik po jos).
Laukiam išlipimo

Jūrmala

Tik išlipę iš traukinio stotelėje Majori (beje, traukinio bilietas yra zoninis, jis leidžia važiuoti iki tam tikros zonos, Majori mes buvom numatę iš anksčiau) ieškojom vietos pasisioti. Verslas dirba - prie pat traukinių stoties yra mokamas tualetas. Jo kaina - 0,25€, bet pigiau nei Lietuvoje. ;)

Savo pažintį su Rygos pajūrio regionu pradėjome nuo Juomos gatvės (Jomas iela). Tai viena pagrindinių ir seniausių Jūrmalos gatvių, kurią laikui bėgant pamėgo poilsiautojai ir mėgstantys pavalgyti po pasilepinimo saulėtame paplūdimyje. Tai pėsčiųjų bulvaras, kuriame ne viena parduotvėlė ir kavinukė. Vasarą turėtų knibždėte knibždėti žmonės. Tai vienas iš svarbiausių objektų Jūrmaloje, nes gatvėje yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, per kurias visas pasaulis gali dalį gatvės stebėti. Buvom sutarę su savo tėvais, kad susiskambinsim, kai atvyksim į Jūrmalą ir jiems pamojuosim. Taip ir padarėm! Buvo smagu.
Juomos gatvė
Pastato stoge matosi kameros, kurios transliuoja visam pasauliui ir į kurias mes mojavome
Prasiėję pro alėją nužygiavom kito mūsų objekto link - Dzintari miško parko. Kai būsit Jūrmaloj, būtinai jį aplankykit. Tai labai gerai sutvarkytas parkas, toks vaizdas, kad čia prisidėjo privačios lėšos - iškabos, tualetai, nuorodos, suoliukai, takeliai - nuostabu. Parke taip pat yra ne vienas traukos centras – riedučių trasa, laipynių parkas (papildomai kainuoja), apžvalgos bokštas ir kiti.
Dzintari parko teritorijoje
Apžvalgos bokštas nieko nekainavo, ir tai buvo vienas iš tų objektų, kuriuos turėjome aplankyti būtinai. Priėjome prie bokšto ir pradėjome lipti. Bokštas išskirtinis tuo, kad ten skirtinguose aukščiuose yra išdėstyta 12 balkonėlių, o pati apžvalgos aikštelė yra 33,5 m aukštyje. Kai jau pasiekėm patį viršų, tai buvo šiek tiek baisoka lipti ant aikštelės, nes grindys padarytos iš grotų ir kadangi aikštelė išsikišusi, tai po grotomis yra beveik 34 metrų praraja. Bet kai nežiūri į apačią, o žiūri į tolį, tai atsiveria nuostabūs vaizdai. Vienoje pusėje - jūra, kitoje tolumoje - miestas, o aplink didžiuliai žali plotai miško. Toks vaizdas, kad visa Jūrmala ir skendi medžiuose. Ten praleidom nemažai laiko, išgėrėm arbatėlės, nes buvo šalta, ir lipom žemyn. Apsilankymas apžvalgos bokšte patiko labai!
Jūrmalos apžvalgos bokštas Dzintari miško parke

Vaizdas nuo pagrindinės apžvalgos aikštelės
Iš bokšto matomi miškai
Beveik visi mes viršuje ;)
Ir liko paskutinis dalykas, kurį turėjom padaryti Jūrmaloje - išsimaudyti Rygos įlankoje. Kadangi nuo Dzintari parko iki jūros buvo ne daugiau nei 200 m., tai link ten ir patraukėme išėję iš parko. Maudytis nesinorėjo visai, nes lynojo ir nebuvo vasariškai šilta. Bet kadangi lauko temperatūra buvo beveik +18°C, vandens irgi tokia pati, praleisti progą išsimaudyti būtų nuodėmė. O maudėsi tik vyrai - Paulius, Tučkus ir aš. Persirengimui paplūdimyje yra kabinos, todėl nereikėjo persirenginėti ant kranto. Kol vyrai maudėsi, merginos stovėjo krante ir šalo už vyrus. ;) Vanduo iš tikrųjų buvo šiltas, matyt gal ir dėl to, kad buvo ramus, ir šiek tiek lijo, o dar ten ir įlanka, kur vanduo visada šiltenis. Be to, sako per lietų vanduo atrodo šiltesnis. Krantas buvo lėtai gilėjantis, todėl atsibodus eiti gilyn, teko nerti į vandenį. ;) Vanduo mums patiko. Ir buvo visai smagu išsimaudyti rugsėjį Baltijos jūroje!

Atlikę viską ką planavome Jūrmaloje liko tik vienas veiksmas - grįžti į Rygą. Kadangi žinojom, kad traukiniai vyksta maždaug kas pusvalandį, tai į grafiką netaikėm. Jau pramintu Juomos gatvės taku ėjome link pažįstamos traukinių stoties. Tik šį kartą reikėjo susipažinti su stoties vidumi - nes reikėjo įsigyti bilietą. Kaina nepasikeitusi - 1,40€ bilietui. Nusipirkę bilietus ir išėję į lauką pastebėjome vieną dalyką - ten prie stoties yra biotualetai! Ir kaip mes jų nematėm kai išlipom iš traukinio - gi turėtų būti kažkoks sprendimas, jei jau tualeto nėra traukinyje, tai jis bent jau stoties prieigose turėtų būti, ir nekainuoti. Taip ir buvo... Tik mes nežinojom ir praleidom...
Majori traukinių peronai
Traukinyje į Rygą

Kai ekrane pamatėm, kad ne už ilgo atvažiuos mūsų traukinys, ėjome į peroną. Ten susirinko nemažai žmonių. Ir atvažiavus traukiniui vieni išlipo, kiti susėdo. Šį kartą patekom į naujesnį traukinį, kurio sėdynės buvo visai kitokio nei medinuko. Jis buvo išskirtinis tuo, kad nestojo visose 11-oje stotelių, bet tik pagrindinėse, nes buvo kaip ekspresas! Ir keliomis minutėmis greičiau atvažiavome į Rygą nei kai važiavome į Majori.

Po turiningos pirmos dienos grįžę namo pasigaminome valgyti, ir tiek sočiai privalgėm, kad visi kolegialiai nutarėm nueiti pamiegoti.

Rygos įžymybės (kitos)

Po pietų miego nusprendėm išsiskirti ir eiti sau domimo kryptim. Valdas su Loreta išėjo į Rygos senamiestį, o mes likę penki nusprendėm aplankyti dar tas vietas, kurios buvo mūsų didžiajame Rygos lankomų objektų sąraše.

Ėjome link autobusų stoties ir centrinio turgaus, nes nuo ten pradėjom žiūrinėti objektus.

Spikeri kvartalas
    3D puodelis netoli kavinės Spikeri kvartale

• Dauguvos upės alėja kaip tik prasideda nuo Spikeri kvartalo. Tvarkingai sutvarkyta krantinė su atitvarais, kad netyčia neįkristume. Yra kelios aikštelės, kuriose galima užlipti ir tiesiog pastovėti virš vandens. Eidami krantine praėjome ir Geležinkelio tiltą, kuris atrodo labai gerai ir juo mes važiavome ryte prie jūros. Nuo krantinės matosi Nacionalinės Latvijos bibliotekos naujas pastatas. Į kitą upės pusę šį kartą eiti neplanavome, todėl ir liko tas pastatas neaplankytas, nors galima ten užsisakyti turą, kuris yra mokamas, ir kurio metu mus pavedžiotų po pastatą. Būtų įspūdingiausia, jei pastato viršus turėtų apžvalgos aikštelę (kaip turi Misko nacionalinė biblioteka), tai kadangi neturėjo, tai mes ten nesiveržėm.
    Įėjimas į Spikeri kvartalą iš upės pusės
    Geležinkelio tiltas
    Nacionalinė Latvijos bibloteka
    Lielais Kristaps
  • Techninė pertraukėlė: nemokamas tualetas perėjus gatvę netoli Kristupo paminklo, ir alus kavinėje prie pilies už 2,50€ už 0,5l (nors mums atnešė 0,3l, tai mokėjom šiek tiek mažiau).
  • Lido - šiek tiek dar prasivaikščiojom senamiesčiu, bet oras buvo nekoks, tai nusprendėme eiti mes pavalgyti, o kitus du palikti senamiestyje. Valgymo vieta - visiems labai gerai žinoma ir labai rekomenduojama - Lido restoranas. Ten principas kaip valgykloje - pasiimi maistą pats (kai ką įdeda virėjai) ir už svorį arba vienetus susimoki kasoje. Tik aplinka kaimiška, ir labai jauki. Panašiai kaip pas mus Delano. Nuspirkome mes užkepėlių ir gardaus kaimiško pilstomo alaus po nepilnus 2€ (kiek radom, tai pigiausias pilstomas alus Rygoje).
    Vakarienė Lido
  • Splendid palace buvo pirmasis objektas po mūsų vakarienės. Tai nuo 1923 m. veikiantis kino teatras ir buvo pirmoji tik filmų peržiūrai skirta vieta Rygoje! Gaila, bet įėjimas į teatrą buvo uždarytas, tai negalėjom pamatyti magiškos ir prabangios XX a. trečiojo dešimtmečio aplinkos. Pamatėme patį kino teatrą iš išorės, įėjimas atrodo įspūdingai. ;)
    Įėjimas į Splendid palace kino teatrą
    Užrašas
  • Radisson Blu miesto panoramą ėjome stebėti po to, nes viešbutis buvo prie pat Splendid Palace. Pasikėlimas į Skybarą buvo rekomenduotas alternatyva Šv. Petro bažnyčios bokštui. Dirba jis ne visą dieną, o tik vakare ir įėjimo kaina yra 5€ žmogui. Bet kainuoja tik jei įeini į restoraną. Iš restorano zonos matosi tikrai graži panorama, bet keistai atrodė panelės ten (nes aš nėjau) kai ėjo palei langus ir nesisėdo niekur. Pats pasikėlimas liftu iki restorano nieko nekainavo, tad jei būsit kada Rygoje tai būtinai užsukit čia ir pasikelkite panoraminiu liftu į Radisson Blu viešbučio viršutinį aukštą, ir nusileisti į apačią. To užteks. ;)
    Rygos panorama
    Nelabai kas matosi pro langą, bet ten irgi Rygos panorama
    Berga Bazars
    Prie fontanėlio Berga Bazars
Taip ir baigėsi mūsų vakarinis pasivaikščiojimas po lietingą Rygą. Jūrmaloj nuėjome apie 5 km, Rygoj - 7,5 km. Nors ir diena buvo lietinga, bet smagiai praleidome laiką. ;)

Rytoj ekskursija po Rygą ir namo!
Viktoras

1 komentaras :

1. Aš visada Rygą tik pravažiuoju, bet niekada nesu užsukusi ten ilgiau nei 10 min. Tai manau, kad teks pagaliau kokį savaitgalį ten nuvykti ir susipažinti su lankytinais objektais bei senamiesčiu :) http://www.skrydis.lt/lt/pigus-skrydziai-i-ryga/