2014-06-29

3 dienos Gruzijoje. Stepantsminda (Kazbegi)

Sveiki,

naujas rytas, nauji tikslai. Šiandien kylame į kalnus!

Ryte sunkiai kėlėmės apie 7 val. ryte, susikrovėme daiktus, susiruošėme ir iškeliavome. Susitikome hostelio šeimininką, pabendravome ir keliavome metro stotelės link.
Išlipusios Didubės autobusų stotyje, ėjome link žmonių srauto ir nesuklydome. Iš karto prie mūsų prisistatė taksi vairuotojas, kuris pasisiūlė pabūti vienos dienos gidu. Jo siūloma kaina buvo 80 GEL, pasakius, kad tiek pinigų neturime, priėjo dar keli taksistai ir galiausiai priėjo vairuotojas iš maršrutkės ir sako: Važiuojam už 15 GEL, sustosiu prie vaizdingų maršrutų ir dar palauksiu jūsų kol grįšite iš kalnų. Šis variantas buvo tinkamiausias, nes iki miesto maršrutkių, kuriuos važiuoja tiesiogiai Tbilisis- Kazbegi, be jokių sustojimų, reiktų laukti dar pusę valandos (jos pradeda važiuoti tik 9 val. ryte, kaina - 10GEL).
Įsėdome į maršrutkę ir su dar 6 keleiviais pajudėjome į gamtos rojų. Diena buvo šilta, langai atidaryti, skriejame su vėjeliu. Įsikalbėjome su viena iš 4 keleivių iš Lenkijos. Keturios pensijinio amžiaus draugės sugalvojo aplankyti Gruziją. Smagu! Sunkiai kalbanti rusiškai, bandė mums papasakoti apie savo gimines, kurie palaidoti Lietuvoje, norą aplankyti kapus ir savo kitas keliones. Kelionė su sustojimais truko apie 4 val.

Ananuri Fortress

Mūsų sustojimai tarp Tbilisi ir Kazbegi:
The Russo-Georgian friendship momument
Pamukkale 2 (nežinau, kaip vietiniai vadina šią vietą, bet ji tikra kopija Pamukkalės (Turkija))
Prie Rusijos
Mūsų pakeleivės iš Lenkijos buvo labiau pasiruošusios kelionei, todėl daugiau norėjo ką pamatyti. Vairuotojo paprašius nuvežti dar iki Rusijos sienos, prie naujai atidaryto vienuolyno, jis aišku sutiko, už papildomą 5 GEL mokestį. Pasiūlė ir mums prisijungti. Kodėl gi ne, pagalvojome ir sutikome. Be to dar išsiderėjome, kad grįšime su juo iki Tbilisio už 10 GEL. Tai iš viso gavosi - 30 GEL žmogui pirmyn atgal su sustojimais. Gerai, kad ir nevažiavome su taksi už 80 GEL.
Naujai pastatytas vienuolynas prie Rusijos sienos
Bevažiuojant link Rusijos grožėjomės neapsakomo grožio gamta. Kalnai, kalnų upeliai ir karvės ant kelio.. Paklausus vairuotojo, kodėl tos karvės ant kelio, neprižiūrėtos, jis negalėjo atsakyti. Visiems gerai. Jei jos trukdo, tiesiog gražiai apvažiuoja :)) O ir vairuotojų vairavimo ypatumai įspūdingi. Tik važiavę su jais kalnų keliukais supras.
Be to, privažiavus Dariali tarpeklį pasitiko ne koks vaizdas, vairuotojas informavo, kad prieš mėnesį čia buvo didelė nuošliauža, kuri užblokavo visą kelią. Žuvo 8 žmonės. Nuotraukoje apačioje matyti jų sumaitoti automobiliai. Dabar šalia to buvusio kelio, padarytas naujas kelias, kuriuos mes ir važiavome.
Aplankius vienuolyną pagaliau pasukome Kazbegi link. Kazbegi (dabar vadinama Stepantsminda) dažniausiai lankomas gruzinų karo kelio miestelis. Pagrindinis lankomas objektas - Tsminda Sameba bažnyčia, kuri pastatyta 2200m. aukštyje. Yra du būdai ją pasiekti. Kopti savomis kojomis apie 4 val. arba važiuoti džipu, kelionė pirmyn atgal - 10 GEL. Pasirinkom pastarąjį ir tikrai nepasigailėjome. Jei būtumėm pasilikusios kelioms dienoms, tikrai reiktų išbandyti nuosavas kojas. Teks grįžti dar čia ilgesniam laikui :)
Duobėtas kelias
Nuosavu automobiliu vykti prie bažnyčios vietiniai nerekomenduoja, nes kelias baisus, duobė ant duobės, visą laiką kylama į kalną, skardžiai ir balos po nakties audrų. Vieną tokį drąsuolį buvome susitikę, vietinis gyventojas nusprendė paeksperimentuoti, sėdo į savo mašiną, važiavo, važiavo, kol neužklimpo, tiksliau ratas pakibo didžiulėje duobėje. Susidarė džipų spūstys. Bet galiausiai visi vyrai susivienyje bendromis jėgomis išstūmė automobilį. Mūsų vairuotojas jam patarė apsisukti ir grįžti iš kur atvažiavęs. Paklausė.
Kelionė iki bažnyčios truko pusvalandį. Atvežus mus ant kalno, atsivėrė nuostabūs vaizdai. Žodžių nereikia. Tikrai reiks grįžti čia!

Pabuvome, pasiilsėjome ir vėl važiuojame atgal, į kalno apačią. Vairuotojas iš Tbilisio mūsų jau laukė apačioje. Palaukėme dar kelių turistų ir keliavome atgal į sostinę. Buvo pasiūlymas dar sustoti, pavaikščioti po Mtskhetą (senoji Gruzijos sostinė), bet šio pasiūlymo atsisakėme, nes dar norėjome pabūti Tbilisyje.
Apie 18 val. atvykome į Didubę autobusų stotį, atsiskaitėme už kelionę, atsisveikinome su vairuotoju ir jo draugais ir patraukėme į miesto centrą. Išlipome Liberty square metro stotyje ir išėjome ieškoti Vilniaus skvero. Nuo šios vietos kyla funikulierius į Mtatsminda parką. Nuklydusios nuo reikiamo taško, sustojome apsižiūrėti žemėlapyje kur esame. Iš kart sulaukėme pagalbos, priėjusi moteriškė bandė mums pagelbėti (turbūt pirmoji ir vienintelė moteris, kuri norėjo mums padėti šioje kelionėje). Negalėjusi padėti mums, paklausė dar dviejų vyrų, iš kurių vienas parodė reikiamą kryptį. Moteriškei buvo pakeliui, todėl ji palydėjo mus. Maloniai pasišnekučiavome ir padėkojusios už pagalbą pasukome savais keliais. Ir galiausiai pasiekėme savo tikslą. Pakilimas į parką su funikulieriumi kainuoja 2 GEL asmeniui į vieną pusę. Dar reikia turėti parko kortelę, kuri kainuoja 2 GEL.

Tik užkilusios į parką, nusprendėme užvalgyti. Šį kart reikėjo paragauti Chačiapūri - tai pyragas su užkeptu varškės sūriu. Norėjome imti kiekviena po vieną, bet padavėja sakė, kad bus per daug mums. Atnešė keturių gabaliukų picutę. Na, tiesa pasakius, nelabai užteko, bet nebeprašėme antros porcijos...
Parko pagrindinė atrakcija - apžvalgos ratas, kuris mūsų nelaimei tuo metu kažkodėl neveikė. Nei žmonių, nei iškabų, taip ir likom nesupratusios kas atsitiko.
 Laikas bėga greit, o ir mūsų traukinys neužilgo atvažiuos. Pakeliui link metro, nusipirkome persikų ir vyšnių. Pusryčiams bus kaip tik. Ir dar vandens pasiėmėme. Turbūt neminėjau, bet vanduo čia tikrai labai pigus, 0,5ltr buteliukas, kainuoja 0,30 GEL.
Nors atvykome valandą prieš traukinio išvykimą, jis jau stovėjo ir laukė keleivių. Kontrolieriams patikrinus traukinio bilietus ir pasus, įsikūrėme savo kajutėje. Viskas taip pat kaip ir Lietuvoje, traukinyje Vilnius-Klaipėda. Tik, kad čia turėjome savo nuosavą kajutę dviems su patalyne ir neatidaromais langais :)) Pradžioje buvo beprotiškai karšta, o kai reikėjo miegoti, sušalome. Traukinys labai patogiai pritaikytas važiuoti naktį iš Tbilisio prie jūros (išvyksta 22:45, atvyksta 06:40), bet kaip jau rašiau prieš tai įraše, vietiniai gyventojai minėjo, kad jį žada panaikinti. Nežinia kodėl.

Nusiprausėme, užsirakinome duris ir labanaktis. Ryt nusimato nuostabi diena prie Juodosios jūros!