2014-03-27

Roma: antra diena

Ciao!
Antros dienos išklotinė
Va ir antros dienos žemėlapis, kuris rodo, kiek Romos aplankėme per antrą dieną.

Parduotuvė

Iš vakaro apsižiūrėję, šiandien atsikėlę, susitvarkę ir papusryčiavę iš pradžių nuėjome į parduotuvę. Ir akurat - įėję per tuos vartus, kuriuos vakar matėm uždarytus, pamatėm gyvenamųjų namų kieme įsikūrusią parduotuvę. Įėjom - tikrai nemaža. Nusipirkom duonos, sūrio, kumpio, vyno ir pradėjom žygį.

Prisiskaitę internete, kad Koliziejuje, kurį norėjom aplankyti, ryte būna ilgos eilės, nusprendėm važiuoti iki Šv. Povilo bažnyčios. Iš parduotuvės iš karto ėjom iki Metro stotelės. Prie pat jos radom parkelį – tokių nedidelių parkelių Romoje yra daug.

Šv. Povilo bazilika

Įsėdom Vittorio Emanuele stotelėje (A linija), pavažiavome vieną sustojimą iki Termini stoties, kur pasigavom B linija važiuojantį metro traukinį Laurentini kryptimi ir pavažiavom iki Basilica S. Paolo stotelės. Pats pavadinimas sako, kad atvažiavom ten, kur reikia. :)

Nuo metro iki bazilikos visai netoli. Priėjom prie jos mes iš bokšto pusės, bet gražiausia jos kitos pusės fasadas – paauksuotas, išpaišytas visokiais religiniais piešiniais, kiemelyje auga palmės, kurios prideda grožio šitam objektui, ypač kai šviečia saulė. Šitas fasadas yra ir pagrindinis įėjimas į baziliką.
Pradžioje pagalvojome, kad įėjimas į baziliką bus mokamas, nes grupelė žmonių stovėjo prie įėjimo. Bet jie matyt laukė gido. Ir kai jie suėjo į vidų, per vartelius eiti bandėme mes. Praėjom, niekas  nesustabdė tai ėjom toliau. Supratom, kad įėjimas iš tikrųjų yra nemokamas.
Bazilika tikrai didelė, bet ne tokia didelė, kaip Šv. Petro bazilika Vatikane. Tik šiek tiek tuštoka. Kaip supratom, iš šoninių sienų buvo išimti paveikslai restauravimui. Buvo bažnyčios maketas, kur įmetus eurą užsidega šviesos ir matosi viskas aiškiau. Strategiškai maketas pastatytas prieblandoje. Bazilikos lubos tikrai labai gražiai atrodo, yra ne vienas paveikslas, emblema, išpaišyta. O ir pačios lubos paauksuotos. Pastebėjom, kad šone yra išdėstyti visi buvę popiežiai, tarp kurių buvo nupaišytas ir dabartinis popiežius Pranciškus. Jis buvo išskirtas iš visų ir apšviestas šviesa.
Apėjome aplink, pasigrožėjom didybe, apžiūrėjom altorių. Labai gražus kupolas. Kažkas po juo buvo svarbaus, nes žmonėms yra padarytas nusileidimas, kur galima nulipti ir parašyti ar tai maldą, ar kažką. Neišsiaiškinom šito.
Iki metro stotelės ėjom kita puse. Vat šį kartą stotelėje mums buvo sudėtinga nusipirkti bilietą, nes teturėjom 20€. Vienas žmogus iškeitė į dvi kupiūras po 10€, bet bilieto vis tiek negalėjom nusipirkti, nes maksimali grąža 6€, o mums reikėjo dviejų bilietų (ir 7€ grąžinti). Po to dar paprašėm kito, kad iškeistų 10€. Ir galiausiai nusipirkom... Tikrai nesmagu stovint prie aparato stotyje prašyti žmonių iškeisti pinigus...

Koliziejus

Nuo Šv. Povilo bazilikos važiavome metro B linija iki Koliziejaus (Rebibia arba Conca d'Oro kryptis). Persėsti nereikėjo, važiuoja tiesiogiai. Išlipti Colosseo stotelėje.

Tik išėjom iš metro iš karto prie mūsų prisistatė gidai. Siūlė praeiti į Koliziejų be eilės. Bet mes nusprendėm nueiti iki tos eilės ir pažiūrėti, kokia ji ilga. Ir iš tikrųjų neapsirikom - laukti eilėje reikėjo apie 30-40 minučių, ir pati eilė buvo viduje, laukti lauke taip pat nereikėjo. Beje, be eilės turėtumėt praeiti jei planuojat imti gidą. Bent jau tuo metu, kai mes stovėjome eilėje mums taip siūlė: kas nenorit laukti eilėje, galit nusipirkti gidą ir bilietą. O gidas kainuoja 5€, kurie prie 12€ kainuojančio bilieto prisideda tikrai labai nežymiai. Bet mes nusprendėm, kad gido mums nereikia, ir sulaukę eilę nusipirkom du bilietus: vieną pilną, o kitą su nuolaida, nes ES piliečiams iki 25 metų taikoma nuolaida, bilietas už 7,5€. O kadangi mano sesei jau tuoj tuoj bus ketvirtis amžiaus, tai kainavo pigiau.

Įėję pamatėm daug žmonių, bet tai manau yra visiškai normalu. Užlipom stačiais dideliais laiptais į antrą aukštą - neįsivaizduoju kaip žmonės senovėje jais laipiodavo. Apėjom aplink. Šiaip sunku įsivaizduoti, kaip viskas ten būdavo, nes daug kas yra išgriauta... Bet statinys tikrai didingas ir didelis, užtrunka kol apeini. Apėję antrą aukštą ir pasidarę kelias asmenukes (selfie) nulipome žemyn ir ėjom aplink po pirmąjį aukštą. Ten irgi yra gražių vaizdų, matosi apatinė dalis, kurioje matyt ir vykdavo visos linksmybės.
Beje, su gidu (už tuos pačius papildomus 5€) galima užlipti į trečią aukštą ir į apatinę dalį. :)

Koliziejus yra vienas iš pasaulio stebuklų, ir tikrai didingas statinys su didele istorija, kaip ir Tadžmahalas gražiai atrodo iš visų pusių.

Romos forumas

Su tuo pačiu Kozliejaus bilietu galima aplankyti Romos forumą. Bilietas galioja dvi dienas, tai jei vieną dieną pavargsite bevaikščiodami po Koliziejų, tai kitą dieną galite eiti į Romos forumą. Forumas yra prie pat Koliziejaus, tad truputį užkandę prie Konstantino arkos (kuri buvo restauruojama kai mes buvom) ėjome į forumą.

Romos forumas – didžiulė senovinė teritorija, kurioje pilna visokiausių statinių, Palatino kalvos. Kai kurie išlikę, kai kurių likę tik griuvėsiai. Labai daug įvairiausių kolonų.
Iš tikrųjų sunku viską ir sužiūrėti, o tuo labiau viską žinoti, kas ten yra. Teritorija labai didelė. Apėję pati forumą traukėme link Palatino kalvos, ant kurios buvo įsikūręs Romos miesto centras. Pačioje forumo teritorijoje apvaikščiojom mažiausiai 5 km. ir jau beveik bebaigdami eiti prie stadiono nusprendėm prisėsti ir pavalgyti. Pakankamai ilgai sėdėjom, nes oras buvo geras, o kojos jau mačiusios ne vieną dešimtį kilometrų. :)
Išėję iš Forumo teritorijos pro ne pagrindinį išėjimą ėjome link Vittoriano, gi nematėm kaip dieną jis atrodo. Užėjom į vidų ir galvojom, ar keltis į viršų liftu, ar ne, nes internetas taip pat rašė, kad ten gražus vaizdas atsiveria. Pinigų pagailėjom ir nenuvarėm, bet gal ir gerai, nes nieko naujo nebūtume pamatę. ;)
Pasivaikščiojom aplink apatinę Vittoriano terasą ir nužygiavom link Campo de Fiori. Didžiausią klaidą padarėm, kad neapsižiūrėjom, kad prie pat mūsų buvo Kapitolijaus kalva - mažiausia kalva, ant kurios pastatytas Romos miestas. Nieko, šis objektas liks kitam kartui.

Campo de Fiori

Ėjom ėjom, užėjom dar į "velkiom" parduotuvę ir praėję eilines kelias bažnyčias priėjom Campo de Fiori. Campo de Fiori yra aikštė, kuri diena būna kaip turgus, o vakare kaip puikus laisvo laiko praleidimo būdas. Jos viduryje stovi statula, kuri simbolizuoja toje vietoje susideginusį Giordano Bruno.
Vieta tikrai labai smagi. Sėdėjom ir stebėjom kaip darbininkai tvarko turgaus paliktą netvarką ir kaip kavinės aplink ruošiasi priimti žmones - daug visokio veiksmo aplink.

Piazza Novana

Netoli Campo de Fiori buvo ir dar vienas žmonių lankomas objektas - Piazza Novana (naujoji aikštė). Žymiai didesnė už Campo de Fiori aikštę, kurioje pilna žmonių. Ir, aišku, pardavėjų, kurie siūlo pirkti visokių niekų. Aikštės centre kažkas panašaus į obeliską. Graži aikštė. Kaip supratau, ten vyksta ir nemažai naktinio gyvenimo dalykų.

Panteonas - vėl, Vittoriano - vėl, Koliziejus - vėl, parduotuvė - vėl

Aplankę Piazza Novana nusprendėm dar kartą nueiti iki Panteono - tikrai smagi vieta laikui praleisti.

Po Panteono dar pasivaikščiojom po judriąją Via Del Corso ir pro Vittoriano ir Koliziejų nuėjom iki parduotuvės, po kurios grįžome namo. Tokia vat antra diena.

Išleidom: 62€
Nuėjom: apie 18,5 km

Liko paskutinė diena Vatikano muziejui, ir dar keliems objektams!